Svar på fråga.

2012-03-30 - 11:37:17
Fia om Torsdag.:
vad är miroi? jag kanske är efterbliven som inte har fattat det, men skulle bli glad om du förklarade


Svar: Miroi är ja vad är det egentligen.. Eftersom jag gick in på ungdomsgarantin, alltså efter man varit inskriven på arbetsförmedlingen 3 månader och inte fått sig ett jobb så börjar man få en viss summa ifrån dom istället och då har dom vissa krav på en som man ska göra. Jag fick börja då på Miroi och det är mer som en skola om jag får säga vad jag tycker. På morgonen halv 9 till 11 har vi föroläsningar och lär oss om oss själva och allt om jobb, vart jobben finns och hur man skriver ett bra cv och personligtbrev. Klockan 11-12 har vi eget arbete, alltså skriver cv, söker jobb och sånt där. Sen vid 14-16 har man eget arbete igen och gör samma saker.
Hade jag fått välja nu hade jag aldrig valt detta men går här för att få vara inskriven på arbetsförmedlingen och chans till jobb. Det var absolut inte som jag trodde att det var men bara gå här eftersom det håller på i 6 veckor bara.
Efterbliven är du verkligen inte, visste inte själv vad det var :).
Hoppas du fick hyffsat svar på din fråga :).

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!