Som jag var då och som jag är nu.

2012-03-29 - 20:31:10
Jag förstår att när jag vart gravid med Sebastian så var det nog ingen som trodde på mig. Jag var ute och festade varje helg, jag rökte, jag struntade i skolan, jag struntade i vad mina föräldrar sa och jag gjorde exakt som jag själv ville. Men jag vart gravid och bestämde mig för att detta är vårat barn detta ska behållas, min dröm ska gå i uppfyllelse. Min dröm var nog att vara en ung mamma,jag visste inte mycket om barn men en sak jag visste var att jag älskar barn. Dagarna gick och jag varken rökte, drack, mina föräldrar vart mina bästisar och Emil och jag började i skolan.
Varför började jag i skolan för när jag bara skulle hinna gå en termin för?
För att ha någonting att göra om dagarna, för att kanske efter graviditeten och mamma ledigheten så skulle jag fortsätta att gå i skolan och kunde hoppa in där jag slutade.
Sebastian kom och alla såg att hon kan visst. Visst kan man.. Ingen förstår något förens det gäller en själv, det spelar ingen roll om man är 15 eller 40 år och skaffar barn, man förändras med tiden som går. Om man har jobb eller ej, ekonomin löser sig, man får leva snålt men det går och man tar sitt barn i första hand.
Folk har frågat mig tror du att hon kommer klara detta och dom får till svars, självklart kommer hon det man förändras med tiden och man gör allt för sina barn.
Nu är jag mamma till Sebastian och sitter och ska snart bli tvåbarnsmamma även ung också. Det känns hur underbart som helst och det är folk som har skrivit hur imponerade dom är på mig och att dom är stolt över mig och dom vet att jag klarar det utan några som helst problem. Att jag är världens bästa mamma till Sebastian och kommer även bli det till den lilla i magen.
Det finns ju även ni som snackar en massa snicksnack också men som min kompis skrev till mig "läste på din blogg att folk snackar om det här nu igen, men jag tror att det bara är positivt för dig, det gör dig bara starkare!"  Ja visst är det så, dom gör mig bara starkare än någonsin och just nu är jag världens starkaste mamma som skulle klara sig egenom vad som helst bara min familj är hos mig.
Den dagen ni blir gravida och förstår mig att man klarar allt, bara man vill så kommer ni bli lika lycklig som jag är.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!