Mitt självförtroende.

2012-04-14 - 11:49:54
Mitt självförtroende är absolut inte som det var för några år sen. För några år sen så trivdes jag med min kropp, min mage såg bra ut, jag hade tuttar, ja inte speciellt stora men hade några då iallafall och jag hade rumpa, en liten iallafall. Nu är min kropp som den är och självklart så ska jag inte klaga över hur den ser ut eftersom jag fått ett barn och väntar det andra så jag kan inte begära att min kropp ska bli fin igen, men det finns även en utsida som alla ser, ansiktet...
Jag trivs absolut inte med hur jag ser ut i mitt ansikte längre, för några år sedan då var jag snygg och nu är jag ful. Är det bara för att man har blivit mamma känner ni andra mammor också så? Mina ögonfransar är inte lika snygga som dom var då, jag har fått en massvis med finnar som just nu för tillfället har försvunnit och mitt hår behöver vi inte ens tala om, det ser förskräckligt ut. Jag saknar mitt läpp piercing något enormt och funderar på om man kanske ska ta tillbaka den.
När man får pengar igen ska jag göra lite få saker och försöka och få upp mitt självförtronde en liten bit iallafall och det är först att gå till frisören och klippa mig ganska kort, färga håret brunt igen och bli av med det där jävla röda och sen sätta i blonda slingor, försöka få egenom min piercing igen, köpa mig en ny mascara blir en dyr denna gång så kanske man får tillbaka sina ögonfransar, fixa ögonbrynen (inget måste nästa månad) och sen köpa BRA finnmedel om finnarna kommit tillbaka.
Jag för några år sedan. Lite fjortis absolut men kolla bara ögonfransarna och håret t ex.
& en ny bild.
Postat av: Emil Törnberg

Du är både vackrare och mognare nu än vad du var då :) glad att du förändrats ! älskar dig mest

2012-04-14 - 12:09:43
Postat av: Sofie, mamma till Teodor och Wilmer

Du är ju fin nu med ju! :D



Men förstår hur du menar, jag känner mig heller inte riktigt tillfreds med den "nya mammakroppen" o allt vad det innebär :-/ Brösten och rumpan försvann när gravidmagen försvann, och alla miljoner bristningar på magen hade jag mer än gärna varit utan :-P

2012-04-14 - 12:37:06
URL: http://teodorsmamma.blogg.se/
Postat av: Malin - mamma till Savannah

Svar: ja men absolut :)

jo nu får man passa sig så hon inte har sönder mina ljuslycktor :)

2012-04-14 - 12:43:21
URL: http://elinorsdotter.blogg.se/
Postat av: Lottis

Sara köp mascaran från Make Up Store, den är grym. Den heter Drama Mascara och kostar typ 210kr, den är riktigt bra. Alla deras produkter är fantastiska, satsa på det. ditt självförtroende kommer bli mycket bättre då jag lovar! Ta hand om er och Grattis till lillan :)

2012-04-14 - 14:49:47
Postat av: Sofie, mamma till Teodor och Wilmer

Sv: Nästan som mina killar då! Det skiljer 19,5 månad på dem :-)

Vet ni om nästa blir kille eller tjej? :-)

Då får vi hoppas nästa förlossning går fortare än så, man vill ju inte va på sjukhuset alldeles för länge :-P

Tyckte det va jobbigt med de där 9 timmarna vi hade, förstår då att det var jättejobbigt med ett dygn :-/

2012-04-14 - 15:53:52
URL: http://teodorsmamma.blogg.se/
Postat av: Kristin-mamma till Milo

Uch då, trist att känna så ju.. nu kommer snart sommaren och med lite färg brukar man känna sig lite snyggare ;)



SV: kan tänka mig att det är så.. blir nog bra med dagis när han väl börjat :)

2012-04-14 - 16:08:47
URL: http://minmilo.blogspot.com
Postat av: Edith

Haha ja det är aldrig kul med sånthär väder i april men de senaste åren har vi haft kanonväder här i Stockholm på våren så jag tror inte att det har så mycket med just Stockholm att göra :P

2012-04-14 - 17:09:51
URL: http://dith.blogg.se/
Postat av: Sandra

Tack så massa! :)

2012-04-14 - 18:13:02
URL: http://textavkarlek.blogg.se/
Postat av: Elin #806

SV: Tackar :) Jag vet inte varför jag är så rädd för de där tabletterna... men vill inte bli förstoppad :P haha

2012-04-14 - 18:14:11
URL: http://littleramona.blogg.se/
Postat av: Sandra

Tack så massa! :)

2012-04-14 - 18:43:38
URL: http://textavkarlek.blogg.se/
Postat av: emelie

det finns ett finn medel på apoteket som heter basiron den ska va jätte bra har jag hört :)!

2012-04-14 - 19:25:11
Postat av: Monia - mamma till Tuvalie

du är ju jättefin nu också Sara! Om du har problem med hyn är det väl troligen graviditetshormonerna, det försvinner ju sen när dom stabiliserats lite mer :)

2012-04-14 - 21:27:21
URL: http://moniasundgrenjansson.blogg.se/
Postat av: Edith

(För det första tycker jag att du är jättesöt på den andra bilden också, så du vet!)



Men jag tänkte lite spontant såhär: Det ser ut som om du har mer smink på den "snygga" bilden? Kanske inte så konstigt att ögonfransarna ser längre ut då?



Sen tänkte jag på det här också: Hur ofta har du tid att pyssla om dig själv sen du fick barn? Innan du fick barn kanske du oftare gick till frisören, gjorde inpackning/ansiktsmask osv? Sen kanske du var mindre stressad också? Sånt kan påverka jättemycket. Testa att komma överens med din kille och bestäm en dag i veckan som du får 2-3 timmar till bara "jag-tid" då du kanske tränar och har hemmaspa!

2012-04-15 - 21:14:07
URL: http://dith.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!