En fin vän.

2012-04-19 - 14:10:00
Jag har en tjejkompis som jag är så hemskt stolt över, Victoria. Från två unga busfrön till två unga mammor.
Jag minns dagen då vi första gången umgicks på riktigt. Det måste väl ha varit år 2008 i mars skulle jag kunna tro, tror Victoria tillochmed kommer ihåg datumet. Vi började snacka lite på playahead, haha. Hon ville att jag skulle följa med henne och träffa en viss person eftersom hon inte riktigt kände sig hemma i Vallentuna och självklart tyckte jag att jag kunde göra det. Jag mötte upp henne och vi gick och mötte den där personen. Vi gick sen tillsammans till centrum och jag och Victoria vi var ju väldigt hungriga så vi köpte cola och kycklingklubbor inne på ica och när vi kommer ut skulle Victoria öppna colan och den sprutar ner hela henne, haha. Tror det är det jag minns som mest, minns det som det vore igår som det hände. Har ni också en jätte bra kompis som ni minns första gången ni umgicks med?
Vi umgicks allt mer och mer eller ja helt enkelt varje jävla dag, inte en dag utan varandra, vi gjorde allting tillsammans. Vi var två tjejer som struntade i allt, sommaren -08. Drack alkohol var och varannan dag, vart tagen av polisen någon gång, vi bråkade och lekte "tuffingar". Är absolut inget jag ångrar nu, man måste väl uppleva allt som ung eller vad tycker ni? Däremot skulle jag aldrig kunna bete mig så som jag gjorde då, som nu.
Allting förändrades ju självklart men vi har ju alla minnen tillsammans. Att ha en vän man har upplevt allting med och sen på bara några år förändrades vi som bara den. För 1år och 3 månader sedan drygt vart jag mamma och den 7 mars i år vart hon mamma. Jag lovar er att ingen verkligen ingen trodde detta om oss, alla vart hemskt överraskade och undrade om varken jag eller Victoria kunde klara av detta, att bli förälder alltså. Men det går hur galant som helst och vi är världens bästa föräldrar till våra vackra barn.
Jag är så jävla stolt över Victoria att hon tog valet att behålla sin lilla dotter som har fått kommit till världen, att hon klarar det så bra gör super glad och stolt.
Att få säga att vi två är föräldrar, det är nog det som gör mig stoltast.


Postat av: Jannika mamma till bönan och limpan

tack så mkt!!:D



och vilken fin text! blir aldeles rörd<3

2012-04-19 - 19:50:54
URL: http://jannikassmulor.blogg.se/
Postat av: Malin - mamma till Savannah

ja jag har en bästa vän som jag delar allt med hon sitter i rullstol, varför vill hon inte att jag ska berätta.

Men hon är även gudmor till min dotter och vi har varit bästa vänner sen augusti 2005 :)



Vad fint du skrev :)

2012-04-21 - 21:08:08
URL: http://elinorsdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!