Denna graviditet och inför förlossning.

2012-04-12 - 06:54:43
Nu är det ju andra gången jag är gravid i mitt liv och andra barnet som vi ska sätta till världen och jag är så hemskt mycket räddare än vad jag var med Sebastian och jag vet inte varför.
Att vara gravid och känna bebis i magen sparka och böka det är ju inge läskigt det är ju bara världens mysigaste känsla men sen när man kommer till det där resten. Min graviditet har gått super bra hitils dock är jag bara allmänt trött men det är ju normalt eller hur? Jag minns inte hur trött jag var med Sebastian i magen men trött, ja det var jag verkligen och sov bort mesta dels av tiden i slutet det gjorde jag absolut. Att sedan bli tvåbarnsmamma, det är faktiskt lite läskigt. Hur kommer Sebastian reagera, hur kommer den nya sova och ja ni vet alla dom där tankarna. Förhoppningsvis kommer allting gå super bra mellan Sebastian och hans lillasyster men det kommer ju fortfarande bli helt nytt för oss alla.
Inför förlossningen hur jag tänker där, är att jag är super rädd.
Jag vet exakt hur en förlossning går till exakt hur en värk känns och hur det känns att föda ut en hel kropp och jag tror att det är det som skrämmer mig lite. Såhär rädd som jag är inför förlossningen nu tror jag aldrig att jag var med Sebastian men förhoppningsvis så släpper det eftersom det gjorde det i slutet med Sebastian också eftersom jag var så hemskt trött på att vara gravid och ville bara ha min bebis hos mig.
Sebastians förlossning gick så hemskt seg och jag hoppas verkligen att denna gång sätter jag igång mig själv hemma och kan vara hemma en stund innan jag åker in till förlossningen och sen när jag kommer in så är jag iallafall öppen ja 3cm. Dom började prata om kejsarsnitt med Sebastian och det var det som jag absolut inte ville, jag skulle föda normalt ingenting annat och jag började ju självklart att gråta. Tackar allt att världens bästa människa kom in och fixade så allt kom igång och inte stog still.
En förlossning är ju ingenting att vara rädd för, jag har gjort det en gång förut och det kommer att gå super bra denna gång också, nu får jag allt sluta! :)
Postat av: sara

yes, andra gången på G nu :D du mde ser jag! grattis

2012-04-12 - 11:29:17
URL: http://blondstar.blogg.se/
Postat av: Monia - mamma till Tuvalie

det kommer gå så bra så :)

2012-04-12 - 20:31:46
URL: http://moniasundgrenjansson.blogg.se/
Postat av: Sofie, mamma till Teodor och Wilmer

Det kommer gå bra!

Det sägs ju att andra förlossningen går fortare, och det stämde för mig!

När jag kom in på förlossningen med Teodor var jag öppen 7cm, kl var då ca 05.30, sedan föddes han först 14.43! Med Wilmer var jag öppen 5 cm när vi kom in, och han föddes ca 5 timmar senare :-)



Hur många månader kommer det skilja mellan S och den nya lilla? :-)

2012-04-14 - 12:41:01
URL: http://teodorsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!